Friday, September 28, 2012

Tips Menghilangkan parut JERAWAT


Alamaaakkk...!!! Jerawat.!! (maluunyaa) huuuu..!!

:: sumber dari google image ::
Lagi rasa malu bila parut jerawat banyak sangat kat muka. Mulala kita rasa rendah diri kan. Bila kita sembang dengan kawan-kawan terasa macam diaorang sedang perhatikan setiap jerawat dan parut-parut dimuka kita jer.. (walopn tue hanyalah perasaan kita shj)

Makanya, setiap dari kita mesti fobia gila bila jururawat (nama bru utk jerawat..hehe!) mula berkhidmat dekat muka kita kan? Sebabnya bila dia dah mula naik akan memberi kesan pula kat muka. Hah! Yang nie la yang ramai tak suka. Parut!

Okay.. dah2 jangan wat muka sedih (buruk nanti mukanya.hehe!) sebabnya saya ada satu tips! tips nie saya baca dari buku. Alhamdulillah setelah mengamalkan parut-parut jerawat dimuka semakin berkurangan. Nak kata hilang terus tak juga, cuma mengurangkan parut-parut yang warna hitam tue. =)

Caranya mudah jer (semudah 1,2,3 haha!) ambil kulit kayu manis dalam sebatang. Kemudian tumbuk sehingga lumat (sampai jadi serbuk). Setelah itu campurkan dengan bedak sejuk (jgn guna bedak sejuk air). Amalkan setiap malam sebelum tidur. Insyallah, akan nampak perbezaannya nanti.... Opsss..!! sebelum saya lupa, saya nak ingatkan bagi mereka yang tak tahan rasa pijau (panas) jangan campurkan serbuk kayu manis terlalu banyak sebab nanti akan rasa panas kat muka... (kalau saya, lepas jer letak bedak sejuk dgn serbuk kulit kayu manis terus cari KIPAS..!! ) Tapi jangan risau, panas sekejap jer, lepas bedak sejuk dah kering dah tak panas.. =)


Selamat mencuba.. semoga ianya bermanfaat untuk semua..



Psstt : Mulakan dengan Bismillah dan selawat 3x k. Sebab kita hanya berusaha, Allah yang menyembuhkan.

3 comments:

  1. ce ko suruh si salam baca entri ko yg ni... hehe.. rasanya sesuai utk die... hahahaha

    ReplyDelete
  2. urrmmm ko share la kt fb ko mana nk taw dia tergerak hati nk baca.. n org lain pown blh baca.. hehe

    ReplyDelete
  3. Ala.. ko dah pun share... hahaha... die tergerak hati la tu nnti baca...

    ReplyDelete