Tuesday, September 25, 2012

Apa tue AJ JOKET?? Kenapa AJ JOKET?

Assalamualikum... Hai semua..

Untuk blog saya yang masih baby lagi nie saya rasa lebih afdal saya ceritakan asal usul nama AJ JOKET. Sebab nanti lama-lama mesti da yang akan persoal juga pasal keunikan nama nie (bajet unik jer) haha! Tapi ada korang pernah dengar nama macam saya x?. AJ mungkin dah berlambak ada dipasaran la kan (pasaran saham BSKL) hehe! Tapi pernah tak korang dengar JOKET.. Xpernah kan? X pernah jumpa kan? Tue la yg uniknya. Ada sejarah disebalik nama tue dan saya paling sayang N suka guna nama nie (hanya digunakan di alam maya SAHAJA)

Sebenarnya nama AJ tue saya ambil sempena nama abah saya yang agak unik (ehh! unik lagi).. Tapi bagi saya unik la. Nama abah tercinta saya ARIF JOHARI . So AJ tue dari nama abah la. (sweet kn).. Dulu kan masa sekolah, nama saya nie ramai sangat kat sekolah, so kalau diaorang panggil nama kitaorang yg sama nama nie sekali nama bapa la. Tapi masalahnya nama abah saya pula panjang kan. Diaorang pendekkan jadi AJ jer. So lekat la nama AJ!! 

Kalau nama JOKET plak adalah kombinasi negeri kawan-kawan baik saya masa kat institusi tinggi. Kami kawan dari mula-mula masuk lagi sampai la tamat belajar. 4tahun juga la usia persahabatan kami. So nama tue kitaorang la create nak bagi nampak UNIK and nak bagi nampak satu geng, satu kepala, satu DPP (hostel) n 1Malaysia! (tiba-tiba jer 1Malaysia) hikhik! Okay.. makanya timbul la idea gila mencipta nama JOKET yang stand for  JOhor KEdah Terengganu ..!! 
sweet

hah! tue la sejarah nama AJ JOKET sedikit sebanyaknya. Faham x?  X faham? Alaaa.. faham-fahamkanlah. Tue jer saya mampu terang pown. hihi! Kalau ada sebarang pertanyaan, boleh jer tanya. Jangan malu.. jangan segan-segan. Saya tak kan marah punya (selagi soalan tue bersesuaian la). =)

Okaylah setakat tue dulu ea sahabat-sahabat sekalian. Jumpa lagi di lain entry! Have a good day everbody. 
Drop your comment if you have any questions or anything. Pasti saya kan reply! (kalau x sibuk). hehe! 
¯\_(ツ)_/¯

4 comments:

  1. Ni dah kali ke berapa yer aku baca asal usul nama aj joket... hehe.. agak unik juga la.. xde org guna lagi.. hanya ang seorang... huhu..

    ReplyDelete
  2. hg dah taw la sbb sebelum nie kn hg dah pernah baca kat blog aku yg lama kan. lagi pun rugi la kalo hg x taw.. hehe

    ReplyDelete
  3. huhu.. saje nak penuhkan komen ang... dah follow ke blog aku?

    ReplyDelete
  4. sudah dong.. hehe.. makseh ea sudi jenguk2 disini.. jemput2 la kawan2 yang lain.. hikhik!

    ReplyDelete