Thursday, October 18, 2012

Silent Lover or Secret Admirer?

"Kenapalah dia tak datang kelas erk hari nie?"

"Kenapa erk dia tak datang ea masa group discussion tadi?"

"Wah! Dia cakap dengan aku lah hari nie." (sepanjang hari akan senyum ja)



Okay, ayat-ayat di atas nie adalah ayat seorang 'SILENT LOVER' atau mungkin SECRET ADMIRER. Orang-orang macam nie merupakan orang yang tiada keberanian yang tinggi atau mungkin takut di 'reject'. Sebenarnya bukan mudah mencintai seseorang yang tidak pernah tahu kita menyukainya or mungkin tidak pernah tahu kewujudan kita. Susah! Memang susah! Sebab perasaan tue kita simpan rapat-rapat. Kuncinya kita buang jauh-jauh.



Cik Aj merupakan salah seorang daripada golongan di atas. Tetapi jenis Cik Aj, Cik Aj akan cuba juga untuk mendekati atau lebih mengenali orang tersebut. Cik Aj bukannya jenis suka seseorang tetapi tak tahu sikapnya mcm mana. Study sikit la pasal orang tue (dh mcm buku daa). Dengan cara tue boleh la kenal orang tue. Kadang-kadang buat-buat tanya soalan, tapi sebenarnya nak tarik perhatian suruh dia berkomunikasi dengan kita jer pown. (bijak kn, konon!)

"Ehh, awak taw tadi lecturer cakap, group kita kena buat blaa..bla...bla.." (lebih kurang bgtu la mukadimahnya). So, dia akan respon punya.

Tetapi suka seseorang tue jangan letak 100% sebab kebarangkalian nak frust memang tinggi okay. So, jangan suka sangat-sangat. Sikit-sikit tak apa. (blh lagu tue?) 

Cik Aj sampai sekarang ada la 'seseorang' yang Cik Aj akan excited sgt kalau dia tegur. Boleh senyum sepanjang hari kalau dia chat dengan Cik Aj kat facebook. Tetapi Cik Aj tak rasa la dia tue CINTA Cik Aj. Mungkin hanya suka-suka! Kan SUKA, SAYANG dan CINTA tue adalah perkara yang berbeza. Cik Aj kategori kan penyakit Cik Aj nie, SUKA-SUKA jer kowt! 

"Awakkkkkkk... Saya sukaaaa awakkk..!! " Kalau boleh nak jerit macam tue la.. Tapi tak mampu. Mampu jerit dalam hati jer.. 

DAN...

"Awakk.. saya nie secret admirer awak tapi saya bukan silent lover. Saya suka awak jer taw." 



BUKAN AKU MEMUJI, APA LAGI MEMUJA, SALAHKAH AKU  MENGAGUMI CIPTAAN TUHAN YANG ESA.

4 comments:

  1. aku pun ada juga pengalaman mcm tu.. huhu.. serius dulu kalo bole nk sgt tegur.. dah la jarang jumpe.. bile dpt terjumpa n x sempat tegur.. cukup la dpt senyum.. haha

    ReplyDelete
  2. hehee.. xsangka ko pown da.. tp perasaan cmnie ramai yg penah rasa.. suka pendam kan..

    ReplyDelete
  3. Tp skrg die dah jd salah seorg kwn aku.. happy la sbb org yg kita suka, bole terima kita sbg kwn walaupn die xthu yg kita ni admired die.. hahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. kadang2 perasaan nie sukar untuk difahami dan dimengerti.. kadang2 juga kita sendiri x fhm antra prasaan ingn memiliki atau mencintai..

      Delete