Friday, February 15, 2013

Wanita Ibarat Matahari BUKAN Bulan

Assalamualaikum.. Rajinnya hari nie Cik Aj update blog kan.. hehe. (Mood baik) =)

Dulu-dulu orang selalu cakap "Perempuan nie cantik macam bulan". Tetapi Cik Aj sebenarnya kurang brsetuju dari dulu lagi.. Sebabnya dulu kecil2 mungkinlah rasa teruja kan bila orang cakap mcm tue Tapi bila sudah meningkat ke sekolah menengah, dah belajar sains baru la kita tahu macam mana rupanya Bulan sebenarnya. Hehe! 

Tapi tue lah, lumrah orang dulu-dulu suka guna bahasa indah untuk memuji. Bukan salah mereka pun. Zaman dulu mana la ada orang nak p kaji bentuk Bulan tue lagi kan. hehe! Tapi tak apa zaman semakin canggih sekarang, nak dapat maklumat tue mudah.. kena bijak jer. =)

Yang paling Best sebenarnya yang Cik Aj nak kongsi adalah dari gambar di bawah nie. Cik Aj dapat dari page di Facebook. Sangat menarik!!. Sesuai di jadikan panduan untuk kaum wanita seperti Cik Aj. Rasanya pepatah nie lebih sesuai kowt di guna pakai untuk perempuan zaman sekarang. =)

"Didiklah WANITA dengan KEIMANAN bukannya HARTA mahupun PUJIAN"



Wanita solehah itu, sifatnya malu membenteng diri, pergaulan yang dipagari, kecantikan bukan berada pada wajahnya, kemanisan bukan berada pada kemanjaannya, kemanisan bicara tidak menjadi daya penariknya yang bisa goyah iman kaum muslimin tetapi terletak pada perjuangannya menjaga dan memartabatkan agamanya.

Kata orang;

Nafsu mengatakan WANITA cantik pada paras rupa
Akal mengatakan WANITA cantik pada ilmu
Hati mengatakan WANITA Cantik pada akhlaknya

Wanita solehah itu adalah yang menjaga KECANTIKAN LUARAN
 dan mengutamakan KECANTIKAN DALAMAN...


Kredit untuk page BercintaSelepasNikah . Untuk mendapatkan banyak lagi ilmu-ilmu dan kata-kata motivasi yang membina Cik Aj syorkan Like page tue k di Facebook.. Banyak ilmu yang boleh diperoleh. Mari sama-sama perbaiki diri. Jadikan ini salah satu caranya.. =)


P/S : Gambar nie adalah permulaan sebuah perkenalan dan perhubungan antara "BULAN" dan "MATAHARI" ... Semoga Bulan akan terus memancarkan cahayanya dalam kehidupan 'matahari' Dan semoga Matahari akan terus memberi manfaat untuk 'bulan'... Sama-sama berusaha untuk kebaikan. =)

No comments:

Post a Comment